een oppepper van formaat

vandaag is weer zo'n dag dat je oppeppers krijgt van je gezin, een dag dat even alles meezit ! een dag dat je weer even moed krijgt om verder te gaan en weet ik ben goed bezig. want de voorbije dagen was het wel even anders ... dan heb ik weer veel traantjes gelaten dat ik het even niet meer zag zitten !

maandag heeft lars weer serieuze driftbuien gehad ... en weer meestal zonder een reden , dinsdag was mijn ventje en ik 3 jaar getrouwd en ipv dat romantisch te vieren vond hij het nodig om me in de winkel te bellen (bleef te lang weg voor hem, want stond aan de charcuterie en dat duurde lang, had ook niet gezegd dat ik dat nog haalde) en me uit te kafferen. uiteindelijk kreeg ik aan de kassa een sms dat ik nog 2 min had of hij reed alleen naar huis zonder mij. zag me al staan met al mijn inkopen, zonder zakje (want dat geven ze niet meer hé).
ben in de auto gestapt en ik was echt boos !! senne vroeg dan, mama waarom bleef jij zo lang weg, dat duurde nog al ! ik heb toen geantwoord, ik heb geen verantwoording als mama af te leggen !! en heb aan mijn man gezegd dat hij onze huwelijksverjaardag goed verbrod had ! maar denk je nu dat ik daar excuses voor gehad heb ?? nene ... gisterenmorgend vond ik het welletjes en heb naar het erfelijkheidscentra in antwerpen gebeld. uitleg gevraagd (want dat was 3 jaar geleden door het COS aangeraden geweest) en afspraak gemaakt. het enige wat ik nu nog moest doen ... is mijn man overtuigen waarom dat nodig was ! ik heb hem het uitgelegd, wat het inhoud, wat er ongeveer van gaat uitkomen en wat er daarna eventueel mee kan gebeuren. hij vond het goed, heb hem er over laten nadenken, heb in de namiddag op het Revalidatiecentrum het aan de psycholoog gezegd en ze zij ook denk er over na, maar het zou inderdaad een hulp zijn !! want uiteindelijk gaan we zo ook te weten komen of hij effectief ook autisme heeft ... ik wil hulp kunnen krijgen want hij beseft soms niet hoe moeilijk senne het heeft, wel van lars (omdat die dat uit) maar hij heeft moeilijkheden om met senne om te gaan, wat ik begrijp maar daar moet wel iets aan gebeuren zodat we een gezin gaan worden zonder frustraties naar elkaar toe ... er is niets mooier dan een papa die speelt met zijn zoon zonder bang te zijn dat hij er boos op gaat worden omdat hij weer eens anders reageert !! (ik lees overal en ook de psychologen hebben me dat al gezegd, is dat normaal bij autisme, geen inlevingsvermogen bij anderen en niet zien dat er problemen zijn, en zo er niet mee kunnen omgaan) wat natuurlijk het heel moeilijk maakt. s'avonds heb ik hem gevraagd wat hij er van vond, en hij antwoorde, je wil het graag weten hé of ik het heb, kzeg ja want we hebben hulp nodig, voel je dat zelf ? ja zei hij ik heb het moeilijk soms met de kinderen om er mee om te gaan ! oef het was door hem gezegd, hij heeft het eindelijk toe gegeven ! de eerste bouwsteen aan ons geluk is gelegd !! we zullen het doen ... voila de 2de bouwsteen ligt er ;-) de psychologe vroeg nog eens hoe het met lars ging, en ja ik had haar nog altijd het zelfde te melden, niet goed ! geen woordjes, veel woede en frustraties ... ni leuk voor niemand !! ze vroeg om misschien toch maar eens terug naar het COS te bellen en een vroegere afspraak te maken dan eind 2012 ! (normaal moesten we dan terug komen, om te zien hoe hij het op school deed en een herevaluatie te doen oa op autismespectrumstoornis, want in april hadden ze het grote vermoeden van , vastgesteld. wegens zijn gedragingen. de psychologe zij van als we dit schooljaar nog iets weten kunnen we volgend jaar hem op revalidatie al laten komen !! dat zou ideaal zijn hé ... dus ik vanmorgen gebeld, de maatschappelijk assistent ging het team om raad vragen en het vorige verslag lezen en ging me daarna iets laten weten ! we zullen het horen ... ben is curieus wat ze beslissen ! vanmorgen had ik 2 lieve zonen, de ene gaf me voortdurend vliegende kusjes voor hij naar school vertrok, de andere had geen driftbuien vanmorgen en gaf me daarnet in zijn bedje de ene kus na de andere ... daar doen we het voor ! je hebt dus zo van die dagen dat je weer even moed krijgt en dit zijn al 2 van die dagen !! ik geniet er van ... hop naar de volgende

grtjs Greet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten